小林 崇志


TEAM UPGARAGE所属 SUPER GT300 Racing Driver
1987年11月8日
身長 : 181cm
体重 : 70kg
血液型 : RH+B
出身地 : 広島県



Takashi Kobayashi


TEAM UPGARAGE SUPER GT300 Racing Driver
8.11.1987
Height : 181cm
Weight : 70kg
Bloodtype : RH+B
Born : Hiroshima

学1年生の時にMINEサーキットでFormula Nippon(現Super Formula)を観戦した事がモータースポーツを始めるきっかけになり、中学3年生になった時に鈴鹿SRS-K(鈴鹿サーキットレーシングスクール・カート) へ入校、念願のレース活動を始める。その後、3年間ほどカートでテクニックを磨き、2005年にSRS-F(鈴鹿サーキットレーシングスクール・フォーミュラ)に入校、成績優秀者としてスカラシップを獲得して、同年のフォーミュラ・ドリームに第6戦から参戦。

After watching Formula Nippon (Super Formula) in MINE Circuit in the 7th grade, he became interested in and involved in motor sports. In the 9th grade, he entered Suzuka SRS-K (Suzuka Circuit Racing School-Kart) and started race activities, which were his long-cherished dream. After that, he worked hard to improve his technique for 3 years with kart and entered Suzuka Circuit Racing School Formula (SRS-F) in 2005 and achieved outstanding result to win a scholarship. He joined Formula Dream in 6th race in the same year.

2006 年からはフォーミュラチャレンジ・ジャパンに参戦。2009 年には全日本F3 選手権にステップアップ、デビューレースから表彰台を獲得する活躍をみせてNクラス総合4位。2年目の2010年は開幕戦での初勝利から年間6勝をし、Nクラスのチャンピオンを獲得。また同年のSuper GT 第6戦鈴鹿にARTA からサードドライバーとしてスポット参戦し予選アタックを行うと、史上初となるデビュー戦でのポールポジションを獲得した。

In 2006, he participated in Formula Challenge Japan and moved up to Japan Formula 3 in 2009 to earn a podium from his debut race, placing 4th in N class. In 2010, which is his second year, he won the first race and total six races, becoming a champion of N class. In the same year, he entered 6th race (Suzuka) of Super GT on the spot from ARTA as a third driver and ran qualifying. In this race, he got pole position. He was the first-ever racer to get the pole in the debut race.

2011年はARTAのレギュラードライバーに選ばれGT500クラスへのフル参戦を開始。2013年からはGT300クラスにARTA CR-Zで参戦しRd3セパンにてクラス初優勝を果たした。続くSUGOではGT500クラスと共に優勝しARTA初のダブル優勝に貢献した。2014年は開幕戦からポイントを獲得し3戦目のオートポリスで優勝を獲得。2015年はCR-Zの熟成も進んだことで開幕戦から表彰台を獲得、更に4戦目の富士で優勝しその後もコンスタントにポイントを稼いだ事で年間ランキング6位を獲得した。

In 2011, he was chosen as the regular driver of ARTA and started to participate in GT 500 class on a regular basis. In 2013, he entered GT300 class in ARTA CR-Z and won his first victory in the class in Sepang. Then he won GT500 in SUGO and made substantial contribution to double victory which was the first time for ARTA. In 2014, he won points in the first race and earned the victory in Autopolis. In 2015, he won podium in his first race with his CR-Z, which became even more sophisticated. He won the 4th race Fuji and constantly gained points, ranking 6th in the same year.

2016年はARTA BMW M6 GT3で参戦。Rd2、Rd5の富士で優勝を収め、ランキング5位を獲得した。2017年は、4年振りとなるGT500クラス参戦。

In 2016, he participated with new BMW M6 GT3. He won 2nd Fuji and 5th Fuji races and got ranking 5th in the same year.In 2017, He back to GT500 Class after 4 years absence.

2018年はTeam UPGARAGEよりSuper GT 300クラスに参戦。今までの経験を活かしてチームの初優勝を目指す。
スーパー耐久カテゴリではModulo Racing with DOMEで参戦。
両カテゴリを合わせて年間14レースに挑む

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  • 小林 崇志 / Takashi Kobayashi
  • ARTA Project SUPER GT300 Racing Driver
  • Birthday :1987.11.8
  • Height :179cm
  • Weight : 70kg
  • Bloodtype : RH+B
  • Born : Hiroashima
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学1年生の時にMINEサーキットでFormula Nippon(現Super Formula)を観戦した事がモータースポーツを始めるきっかけになり、中学3年生になった時に鈴鹿SRS-K(鈴鹿サーキットレーシングスクール・カート) へ入校、念願のレース活動を始める。その後、3年間ほどカートでテクニックを磨き、2005年にSRS-F(鈴鹿サーキットレーシングスクール・フォーミュラ)に入校、成績優秀者としてスカラシップを獲得して、同年のフォーミュラ・ドリームに第6戦から参戦。

After watching Formula Nippon (Super Formula) in MINE Circuit in the 7th grade, he became interested in and involved in motor sports. In the 9th grade, he entered Suzuka SRS-K (Suzuka Circuit Racing School-Kart) and started race activities, which were his long-cherished dream. After that, he worked hard to improve his technique for 3 years with kart and entered Suzuka Circuit Racing School Formula (SRS-F) in 2005 and achieved outstanding result to win a scholarship. He joined Formula Dream in 6th race in the same year.

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2006 年からはフォーミュラチャレンジ・ジャパンに参戦。2009 年には全日本F3 選手権にステップアップ、デビューレースから表彰台を獲得する活躍をみせてNクラス総合4位。2年目の2010年は開幕戦での初勝利から年間6勝をし、Nクラスのチャンピオンを獲得。また同年のSuper GT 第6戦鈴鹿にARTA からサードドライバーとしてスポット参戦し予選アタックを行うと、史上初となるデビュー戦でのポールポジションを獲得した。

In 2006, he participated in Formula Challenge Japan and moved up to Japan Formula 3 in 2009 to earn a podium from his debut race, placing 4th in N class. In 2010, which is his second year, he won the first race and total six races, becoming a champion of N class. In the same year, he entered 6th race (Suzuka) of Super GT on the spot from ARTA as a third driver and ran qualifying. In this race, he got pole position. He was the first-ever racer to get the pole in the debut race.

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2011年はARTAのレギュラードライバーに選ばれGT500クラスへのフル参戦を開始。 2013年からはGT300クラスにARTA CR-Zで参戦しRd3セパンにてクラス初優勝を果たした。続くSUGOではGT500クラスと共に優勝しARTA初のダブル優勝に貢献した。2014年は開幕戦からポイントを獲得し3戦目のオートポリスで優勝を獲得。2015年はCR-Zの熟成も進んだことで開幕戦から表彰台を獲得、更に4戦目の富士で優勝しその後もコンスタントにポイントを稼いだ事で年間ランキング6位を獲得した。

In 2011, he was chosen as the regular driver of ARTA and started to participate in GT 500 class on a regular basis. In 2013, he entered GT300 class in ARTA CR-Z and won his first victory in the class in Round 3 (Sepang). Then he won GT500 in SUGO and made substantial contribution to double victory which was the first time for ARTA. In 2014, he won points in the first race and earned the victory in Round 3 (Autopolis). In 2015, he won podium in his first race with his CR-Z, which became even more sophisticated. He won the 4th race (Fuji) and constantly gained points, ranking 6th in the same year.

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2016年はARTA BMW M6 GT3で参戦。Rd2、Rd5の富士で優勝を収め、ランキング5位を獲得した。2017年は、4年振りとなるGT500クラス参戦。

In 2016, he participated with new BMW M6 GT3. He won 2nd Fuji and 5th Fuji races and got ranking 5th in the same year.In 2017, He back to GT500 Class after 4 years absence.

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2018年はTeam UPGARAGEよりSuper GT 300クラスに参戦。今までの経験を活かしてチームの初優勝を目指す。
スーパー耐久カテゴリではModulo Racing with DOMEで参戦。
両カテゴリを合わせて年間14レースに挑む